« Απάντηση #3 στις: Ιουνίου 27, 2011, 11:54:27 am »
«Παύση αγορών» κήρυξε το 84%, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari
22:01 - Σάβ 25/06/2011, tvxsteam
[ - ] Μέγεθος [ + ]
Printer-friendly versionSend to friend
Μέχρι πρότινος νοιαζόμασταν για το life style, τώρα το life έμεινε μόνο του, σκέτο χωρίς συνθετικό ή αναισθητικό. «Δεν πληρώνουν, δεν αγοράζουν, δεν καταναλώνουν», παραφράζοντας το σύνθημα των Αγανακτισμένων, οι Έλληνες. Το 83% έχουν περικόψει δαπάνες λόγω της οικονομικής κρίσης, περιορίζοντας την καταναλωτική τους συμπεριφορά, ποσοστό ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο που ήταν στο 52%.
Φυσικά, τα μεσαία και κυρίως τα κατώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα αλλά και η περιφέρεια είναι αυτοί που δηλώνουν περικοπές σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες πληθυσμού. Έτσι τα κατώτερα οικονομικά στρώματα σε ποσοστό 85% έχουν προβεί σε περικοπές ενώ τα ανώτερα σε ποσοστό 77%, ενώ ανθρωπογεωγραφικά η Θεσσαλονίκη και η υπόλοιπη περιφέρεια έχει «παύση αγορών» σε ποσοστό 84% και η Αττική 81%.
Ως βασικότερος λόγος που οδήγησε στις περικοπές δαπανών και τον περιορισμό της κατανάλωσης εμφανίζεται στην έρευνα η πραγματική μείωση του εισοδήματός τους, για 4 στους 6 Έλληνες, (σχεδόν οι διπλάσιοι σε σχέση με όσους δήλωναν το ίδιο πράγμα πέρυσι). Το 64% περιέκοψε τις δαπάνες λόγω μείωσης εισοδήματος, ενώ 35% δήλωνε το ίδιο πέρυσι, τον Μάρτιο του 2010.
Οι περικοπές αφορούν σε διάφορους τομείς και δραστηριότητες της ζωής, με κυριότερους τον τομέα της ψυχαγωγίας, της ένδυσης και υπόδησης και της αναψυχής, ενώ σχεδόν οι μισοί δηλώνουν πλέον και περιορισμό στα προϊόντα σούπερ μάρκετ.
Συγκεκριμένα τα είδη από τα οποία οι Έλληνες έχουν κάνει περικοπές είναι: Διασκέδαση 75%, Ένδυση/υπόδηση 69%, Διακοπές/ταξίδια 52%, Σούπερ μάρκετ 46%, Τρόφιμα/ποτά 39%, Έπιπλα 28%, ΟΤΕ-κινητό 23%, Αυτοκίνητο/βενζίνη 22%, Καλλυντικά 21%, Περιοδικά/εφημερίδες 20%, ΔΕΗ/ΕΥΔΑΠ 19%, Dvd/ταινίες 13%, Cd μουσικής 13%, Υπηρεσίες ομορφιάς 10%, Τσιγάρα 10%.
Τι έχει μείνει άραγε απέξω; Η επιθυμία.
*Ταυτότητα έρευνας: Η έρευνα με θέμα: «O αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης στα ελληνικά νοικοκυριά» πραγματοποιήθηκε από τη Focus Bari την περίοδο Σεπτέμβριος 2010 - Μάρτιος 2011 και καλυπτόμενο πληθυσμό, άνδρες και γυναίκες από 13-70 ετών, κατοίκους του νομού Αττικής, Θεσσαλονίκης και της λοιπής ηπειρωτικής Ελλάδας.
0